Inleiding

Voor een project op onze studie Kunst en Economie zijn wij een blog begonnen. We gaan ons verdiepen in de mensbeelden die aanwezig zijn in de stad Amsterdam. We hebben een vaag beeld over wat we willen gaan maken, maar we denken dat de échte inspiratie pas komt als we een paar keer naar de stad toe gaan. We denken nu aan interviews met gave beelden, filmpjes en historisch onderzoek, maar dit kan natuurlijk gaan veranderen. Sowieso wordt deze blog het lezen waard!

 

Wie zijn wij?

Fien Jonker – Hoofdredacteur/Beeldredactie

Ik ben Fien jonker, 21 jaar. Zoals velen ben ik een combinatie tussen een barbaar en een romanticus. De ene dag loop ik gehaast te bellen terwijl ik uitcheck met mijn ov chipkaart en ondertussen de telefoon tussen mijn schouder klem. De volgende dag laat ik mijn telefoon uit en ga ik in de zon aan het water zitten lezen. Ik shop vaak bij grote winkelketens, maar volg ook weer niet blindelings de laatste trends. Ik multitask dagen achter elkaar door, maar eindig de dag toch weer op mijn yogamat. In de wereld waar we momenteel in leven vind ik het moeilijk om niet te veel in mijn ‘barbaarse kant’ door te schieten.

Sarai Rübsaam – Tekstredactie

Mijn naam is Sarai Rübsaam. Ik ben 20 jaar en ik ben geboren en getogen in Amsterdam. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een mix ben van barbaars en romantisch, maar toch iets meer naar romantisch neig. Ik houd wel van technologie, maar ik hoef niet per se het allernieuwste. Haasten is niet mijn ding en authenticiteit vind ik interessant.

Guido Smeets – Beeldredactie

Ik zal mij ook even voorstellen. Guido, 22 jaar. Ik ben geboren en getogen Utregger, en had eigenlijk nooit wat te zoeken in Amsterdam. Nu ik hier een paar keer ben geweest blijkt dit toch mooie stad te zijn. Wie had dat gedacht?! Mijn mensbeeld? Ik ben geen romanticus, al neig ik hier meer naar dan een barbaar. Ertussenin denk ik.

Emma Oudejans – Tekstredactie

Mijn naam is Emma Oudejans. Ik kom uit Barneveld en ik ben 17 jaar. Ik vind creativiteit en originaliteit leuk en belangrijk. Ik hou ook van communicatie en ik zit veel op social media. Ik herken mezelf in waarden van zowel de romantische als de barbaarse mens en daarom ben ik er nog niet over uit wat voor mensbeeld ik heb.

Bo Mulder – Tekstredactie

Mijn naam is Bo Mulder, ik woon in Barendrecht en ben 18 jaar. Ik versta de kunst om discussies op het verkeerde moment te openen, maar eigenlijk houd ik van harmonie, klassieke muziek en mooie gesprekken voeren. Ik probeer open en vriendelijk in het leven te staan, zonder vooroordelen. Ik heb een hekel aan de mate waarin we tegenwoordig online zijn, en ben bang voor alle technologische ontwikkelingen die ons te wachten staan. Ik ben een romanticus.

Dominique Montulet – Beeldredactie

Ik ben Dominique Montulet. 20 jaren jong, kom uit Gouda en woon nu in Utrecht. Ik geniet van het leven en van de mensen om mij heen. En stap nooit uit bed met het verkeerde been. Dus je zou wel kunnen stellen dat ik grotendeels een romanticus ben.

Melissa Wortel – Beeldredactie/Grafische vormgeving

Ik ben Melissa Wortel, ik ben 20 jaar en ik woon in Den-Haag, wat ik een heerlijk romantische stad vind. Ik drink graag een drankje op een van de pleinen, of bezoek de musea in de buurt.Ik hou ook van het fotograferen van bijzondere dingen in de wereld. Om deze redenen dacht ik eigenlijk al meteen dat ik een romantisch mensbeeld heb. Na het schrijven van deze blog, ben ik me er van bewust dat ik toch wel wat barbaarse dingen in mij heb,ik hou namelijk ook van een dagje shoppen in een drukke winkelstraat, maar ik blijf er bij dat ik een romantisch mensbeeld heb.

Wernard Zilver – Eindredactie

Hoi mijn naam is Wernard Zilver en ik ben 23 jaar oud. Natuurlijk ga ik net als de rest enigszins mee met de digitalisering die al enige tijd aan de gang is. Maar ik zou het liever allemaal stukken minder willen, zonder enkele technologiën ergens zelfvoorzienend leven is nou weer iets te veel van het goede. Maar het beperkt houden en dus ‘minder snel leven’ is een van de voorbeelden waarom ik denk dat ik een romanticus ben!

Geef een reactie

