Een romantische stadstour door Amsterdam – Fotoverslag

Samen met mijn camera ben ik Amsterdam in gegaan, en heb ik de stad door een romantische lens bekeken. Ik geef je een rondleiding door Amsterdam zoals je deze nog nooit gehad hebt.

Ik begon mijn dag midden in het centrum van Amsterdam. Ik stapte de tram uit, en werd meteen overspoeld met de romantiek van deze stad. De grachten en eeuwen oude bruggen geven de stad meteen een romantisch uiterlijk.

IMG_3373

Na een stukje verder gelopen te hebben besloot ik om eens een brug over te steken. Ik was ondertussen aangekomen bij de Magere brug. Een bekende romantische brug in Amsterdam.

IMG_3374IMG_3379

Aan deze brug hangen voorbijgaande geliefdes een slot, en gooien de sleutel in de gracht. Dit doen ze als symbool dat hun liefde voor altijd zal zijn.

IMG_3384IMG_3386

Nadat ik deze brug had overgestoken liep ik een kleine straat in, grenzend aan de Utrechtsestraat. Ook hier werd ik meteen overspoeld met de romantiek.

IMG_3390IMG_3398

De straten zijn gevuld met authentieke winkels, bezocht door de echte Amsterdamse bewoners. De antiekwinkel op de foto heeft zijn Nederlandse vlag uithangen, wat meteen symbool staat voor het nationalistische gevoel. De spullen die verkocht worden zijn authentiek en hebben een verhaal.

Ook de meubelmakerij op de hoek adverteert zichzelf als ambachtelijk. Het is een familiewinkel, waar de klanten een fijn gevoel bij hebben. Ze geven om de meubels en de stoffen en de klanten voelen dat. De romantiek straalt er vanaf in deze straten van Amsterdam.

IMG_3411

Ook voor de stijlvolle romanticus is er keuze genoeg. Deze ‘’geitenwollenwinkel’’ combineert duurzame kleding met de laatste mode. Zo zie je dat de romantiek met zijn tijd meegaat, en niet achterblijft in de verscholen straatjes van Amsterdam.

Als afsluiting van de stadstour ben ik eens met mijn camera een winkel ingelopen. De duurzame supermarkt Marqt is nog een voorbeeld van de evolutie van de Romantiek, en is natuurlijk ook te vinden in het centrum van onze hoofdstad.

IMG_3422IMG_3428

De schappen liggen vol met ecologisch verantwoorde, duurzame producten. De vraag naar deze producten is groot in de stad. Dat bewijst dat de Romantiek in de stad nog lang niet vervaagd is, en alleen nog maar meer in opkomst is.

Beeld en tekst: Melissa Wortel

Geef een reactie

