Mensbeelden in het wild – Vervolg

 

Schermafbeelding 2016-03-20 om 12.24.2415-03-2016, Celine

”Elke dag fiets ik naar mijn werk in het centrum van Amsterdam. De stad is zo afwisselend! Ik zie ook altijd veel verschillende soorten mensen in de winkel. Sommige maken wel eens een praatje dus het is nooit echt saai. Ik woon samen met mijn vriend en samen gaan we ook vaak even de stad in om lekker te shoppen of op een terrasje te zitten. Ook ga ik soms stappen met vriendinnen op bijvoorbeeld het Leidseplein. Ik zie mezelf denk ik als een romantisch persoon, maar misschien heb ik wel wat barbaarse trekjes, haha! In het centrum kom ik namelijk vooral op plekken waar vaak ook veel toeristen zijn.”

Wij denken dat Celine misschien meer barbaars is dan ze zelf eigenlijk denkt! Ze shopt vooral bij grote modeketens, bevindt zich op plekken die echte ‘toeristentrekkers’ zijn en werkt in een winkel die de verslaving van mensen voedt, denk aan sigaretten en loten. Ook gaat zij ervan uit dat haar klanten blijven komen om in hun behoeften te voorzien. Misschien beleeft ze veel romantische momenten met haar vriend maar in het dagelijks leven valt dit toch best wel mee!

Schermafbeelding 2016-03-20 om 12.22.46

15-03-2016, John

”Toen ik 6 was, ben ik met mijn moeder en twee zusjes naar Nederland gekomen. Mijn vader en oom waren hier al een paar maanden eerder geland. Ik ben opgegroeid in Almere en sinds 8 jaar woon ik in Amsterdam. Ik hou van de sfeer en spanning in de stad. Zelf woon ik net buiten het centrum maar ik probeer zo vaak mogelijk naar bijvoorbeeld het Vondelpark te gaan of over de grachten te lopen, zeker met mooi weer. Ik zou mezelf dan ook als een romantisch mens omschrijven. Ik ga graag nieuwe avonturen aan. Zo ben ik net weer begonnen met studeren en hoop ik over een paar jaar een andere baan te krijgen.”

Geef een reactie

